onsdag 18 februari 2009

Veterinärbesök

I morse packade E, M och jag in oss och ett gäng hundar i en bil och for till veterinären. Det var dags för tandkontroll!
Valle hade förstås oklanderligt fina tänder, och behövde inte göra annat än att närvara.
Maya och Agnes kom också lindrigt undan, medan Jessie fick sövas för tandstensborttagning. Inget roligt att se sin lilla vän nedsövd, men konstigt nog kändes det bra att få vara närvarande under tiden.
Efter en sen pizza-lunch i Västerås åkte M och jag vidare till henne för en kort rastingspromenad av hundarna och samtidigt en sväng till apoteket för mig. M var snäll och stod utanför med alla 5 hundar och väntade. I alla fall 3 av dom hade full koll på vart jag tagit vägen, och själv stod jag och väntade på min tur inne på apoteket vakande över min lilla skara som värsta hönsmamman.
Ett, tu, tre så händer sånt som inte får hända, Jessie smiter ur sitt halsband. Här hade det ju kunnat gå illa, om det inte vore för att Jessie visste precis vart hon skulle - hon skulle in på apoteket! ♥
Eftersom jag såg vad som hände, och gick ut, möttes Jessie och jag nästan i dörren som öppnades automatiskt när Jessie började komma i närheten. M stod nån meter bort med resten av skaran och jag lämnade över Jessie till M igen och fick äntligen gå in och hämta ut mitt recept.

Vore varje veterinärbesök så här trevligt kunde man nog bli en frekvent besökare!☺

/A.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anneli!
Äntligen är jag inne på din blogg. Kul att läsa om vad som händer i ditt liv. Känns som det var jättelänge sedan vi sågs, men vi ses väl i alla fall på måndag om inte förr.
Ta hand om dig!
Kram,
Sussie

Anonym sa...

oj vilken tur att det gick bra!
Kul att få läsa vad du gör med voffarna!
Kram JR