lördag 7 februari 2009

Upplandsmästaren & Upplandsveteranen

Igår var det dags! Jessie nytrimmad och fin (Tack E!) och något nervösa jag, styrde kosan mot Uppsala. På vägen stannade vi till och hämtade upp Helen som skulle göra oss sällskap..

Det var 37 hundar anmälda, varav 4 veteraner:
Field Spaniel
NORDV-03 S VCH SV -01-02-03-04-05-07 Arishmell Arthur
Labrador Retriver
SU(U)CH Smart Fellow´s A Phonecall Away
Mellan Pudel
FIUCH FIV-01 SUCH SV-00 Cachas Working Pal
...också lilla Jessie förstås, som dock inte uppbringat någon tjusig titel, men vi hoppades ge grabbarna (hennes konkurrenter var bara hanar) en match ändå! ;-)
.. nu visade det sig att det inte riktigt blev så, vi blev lottade att gå mot Field Spanieln och åkte ut i första omgången. Men Jessie var underbar, på gott humör och skulle visat sig från sina bästa sidor (ordvits.. haha..) om vi inte bara hade blivit ombedda att gå fram och tillbaka. Hon skötte sig bra trots sin nervösa matte i andra änden av snöret!☺
Upplandsveteran 2008 blev mellanpudeln FIUCH FIV-01 SUCH SV-00 Cachas Working Pal.
Tusen grattis till dig!
(tyvärr hann jag inte fånga er på bild)

Det var en riktigt trevlig kväll, och allt gick så mycket fortare än jag nog trodde att det skulle göra. Roligt var också att få se så mycket hundraser, på "normala" utställningar blir man ju mest fast vid ringsidan av sin egen ras, även om stället vimlar av tusen hundar.
Kvällens vinnare, och således Upplandsmästaren 2008 blev den alltid så vackra salukin Diesel (jag är storförtjust i hans minst lika vackra kullsyster Myra!) Amiyat Anakin. Även han med massor med titlar, men jag låter bilden tala för sig själv istället:


Helen tog en fin bild allra vackraste Jessie:




Något som gjorde mig glad och stolt var att jag fick komplimanger över min vackra lilla hund!Tänk vad lite som behövs för att göra någon glad! ♥

Tack Helen för trevligt sällskap och stöd! Det gör vi om!

/Anneli






1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg din söta hund men fick ingen bild.
Grattis till att ni var kvalificerade liksom vi.