fredag 13 februari 2009

Pigg

Igår var en märklig dag! Den började med att jag vaknade och kände mig pigg! Jag minns inte när jag haft en sådan bra dag (kroppsligt)senast.

Torsdagar är ju lika med agility, och jag brukar lägga upp dagen så att jag orkar med kvällens aktivitet, det vill säga ta det så lugnt som möjligt, inte göra något onödigt, samt vila.
Igår blev det dock en liten promenad på förmiddagen (räv-mötet) och försöken till avslappning och vila gick sådär, hade liksom ingen ro i kroppen, fick tvinga mig för jag vet ju att jag måste. Ändå så var värken inte så farlig när det bar iväg på träning.

Tänk att det är så mycket lättare att klara av värken när man känner sig pigg! och positiv förstås, det är ju inte alltid så lätt att tänka positivt även om man försöker när man alltid alltid alltid har ont i varierande skala.

Om jag får betala det idag? Jajjemen! Men det var det värt!



Agitlityn då: En riktigt rolig övning sattes upp, och mitt på banan stod A-hindret som vi inte sett på ett tag. Så vad gjorde Maya? Efter första hindret sprang hon förbi mig och hindret som i allafall jag tänkte att hon skulle hoppa, och direkt till A:t, lycklig som få!♥



/A.

Inga kommentarer: