fredag 27 mars 2009

Agilityträning

Igår fick lilla Cilla följa med på Agilityträning, inte så mycket för att hon skulle träna, utan för att hon så gärna ville följa med. Hon verkade ha det alldeles utomordentligt bra i knäet på Jonas stor del av tiden, sen fick hon lite korv och följa med mig och gå lite i koppel.

Jag tänkte börja som vanligt med Maya, och kopplade loss henne -swosh! - så var hon iväg hälsade på alla hon kunde hitta! Nu hände något mycket ovanligt, jag fick nog. När Maya fjantat klart (ingen idé att försöka kalla in en hund som har selektiv hörsel) kopplade jag henne, och bytte ut henne mot Agnes. Tji fick hon! (ja jag vet att jag är barnslig, och om jag gjorde rätt eller fel får de lärde tvista om)

Med andra ord fick Agnes börja medan matte fortfarande hade ork, och hon var sååå duktig!♥ (jag är tjatig, jag vet) Hon hoppade och skuttade, sprang genom platta tunneln, och så småningom galopperade hon över balansbommen igen! Några pinnar slalom blev det också, och gungan som hon är lite skeptisk till igen, men det är ju så det är - det går några steg fram och nåt tillbaka..

När det väl var Mayas tur hade hon hade skärpt sig. Full fart och duktig som vanligt!
Jag tycker hon är bra på gungan, även om man säkert skulle önska att hon skulle springa längre upp innan den gungar över, men det får komma när hon blir mer säker (hon gjorde det klockrent i höstas).
Balansbommen är en annan historia. Det verkar som om hon väntar sig att den också ska "gunga". Ibland travar hon över, men hon kan lika väl stanna och nästan krypa fram.. träna, träna, träna..
Det är så härligt att se hur roligt hon tycker det är!♥

Deras matte måste dock bättra på sin handling, men det blir nog tid för det med!☺

Jessie då? Ja hon låg förmodligen med magen i vädret hela kvällen, lyckligt ovetande att matte inte var hemma. Varför jaga upp sig när man får ha det lungt och skönt? Björn bekräftade mina misstankar, och jag fick ropa ett par gånger för att Jessie ens skulle märka att vi kommit hem. -Hej, vad roligt att se dig, kom så kliar vi min mage!..

/A.

Inga kommentarer: