söndag 15 maj 2011

Klassvinst?

Idag har vi varit i Fagersta på agilitytävling med två starter i hoppklass två för Maya på schemat.

Minst sagt nervöst.

Maya går in och nollar första loppet som om hon inte gjort annat, och tiden räcker till en 4e plats.

Fantastiska lilla hund!

På banvandringen av hopplopp B får jag lite beslutsångest över hur jag ska göra, och under loppet blir det inte helt som jag tänkt mig, men vi hittar flyt och det är riktigt riktigt roligt -igen! Jag är uppenbarligen inte helt tydlig med Maya som nästan får en vägran på ett hinder, men bara nästan. För vi vinner.
Och Maya får sin första uppflyttningspinne i hoppklass II.

Underbara hund vad du är amazing!

Det blir dock husse som får gå på prisutdelning och lämna in tävlingsbok. Maya och jag var fortfarande ovetande och på avvärmningspromenad :).
Heja husse!

Maya tävlar på Smedjebacken 2010

Grattis också till kullbror Spike som plockade sin första pinne i hoppklass I förra helgen!



1 kommentar:

Sirpa sa...

Go girls go! :OP